RTÜK’ten ‘yayıncılık ilkelerini ihlal eden’ gündüz kuşağı programlarına ceza yağdı

featured

Radyo ve Televizyon Üst Heyetinin (RTÜK), 6112 sayılı Kanun’da yer alan yayıncılık unsurlarını ihlal eden televizyon programlarını yayınlayan kanallara, çeşitli yaptırımlar uyguladığı bildirildi.

RTÜK’ten yapılan yazılı açıklamaya nazaran, Üst Konsey “toplum ahlakına karşıt ve aile kıymetlerini hiçe sayan” yayınların yapıldığı nesil programlarını inceledi.

ÇARPIK MÜNASEBETLER VE KÜFÜRLEŞME

İzleme belgelerini görüşen Üst Heyet 6112 sayılı Kanun’da yer alan yayıncılık prensiplerini ihlal edenlere çeşitli yaptırımlar uyguladı. Buna nazaran FOX’ta yayınlanan, sunuculuğunu Fulya Öztürk’ün yaptığı “Fulya ile Umudun Olsun” isimli program hakkında, “canlı yayında şahıslar ortasındaki çarpık bağların ekrana yansıtılması ve diyaloglar sırasındaki küfürleşmeler” nedeniyle idari para cezası uygulanmasına karar verildi.

STÜDYODA MAHKEME ALGISININ YARATILMASI

Kanal D’de yayınlanan “Ece Üner ile Susma” programına ait “toplumsal pahalar hiçe sayılarak aile kurumuna alışılmamış biçimde yasa dışı bağlantıların ortaya konulması ve taraflar ortasındaki ihtilafın, güya mahkemedeymişçesine stüdyo atmosferinde yargılanması” yayın prensibi ihlali olarak değerlendirildi ve yapılan oylama sonucu yayıncı kuruluş hakkında idari para cezası müeyyidesi uygulandı.

Show TV’nin “Didem Arslan Yılmaz’la Vazgeçme” programında ise “boşanma kademesinde olan bir evliliğin tarafları ortasında yaşanan tartışmaların ve çocukların velayetlerinin kimde kalacağı üzere aile mahkemelerinin konusu olan bir durumun canlı yayında izleyicilere sunulması” yasa ihlali sayılarak yayınca kuruluşa idari para cezası verilmesi kararlaştırıldı.

MUHALİF KANALLARA CEZA YAĞDI

RTÜK, Halk TV’de yayınlanan “Perdenin Önü Arkası” isimli programda, konuk İsmail Saymaz’ın CHP Genel Lideri Kemal Kılıçdaroğlu’na reaksiyon gösteren bir bayanı ‘leştirmesi’ nedeniyle Halk TV’ye idari para cezası verdi.

Tele 1’de yayınlanan “4 Soru 4 Cevap” programı hakkındaki izleme raporunu ele alan Üst Heyet, yayın konuğu Merdan Yanardağ’ın RTÜK üyeleri hakkındaki kelamlarının, “Yayın hizmetleri, kişi ya da kuruluşları tenkit sonları ötesinde küçük düşürücü, aşağılayıcı yahut iftira niteliğinde tabirler içeremez” kararını ihlal ettiği gerekçesiyle kanal hakkında idari para cezası yaptırımı uyguladı.

Üst Konsey, birebir programın öbür bir kısmında Yanardağ’ın kelamlarının “Yayın hizmetleri ırk, renk, lisan, din, tabiiyet, cinsiyet, engellilik, siyasi ve felsefi niyet, mezhep ve gibisi nedenlerle ayrımcılık yapan ve bireyleri aşağılayan yayınları içeremez ve teşvik edemez” kararını ihlal ettiğine kanaat getirerek Tele1’e idari para cezası verdi.

“4 Soru 4 Cevap” programına konuk olan Yanardağ’ın “hükümete, spor topluluğuna ve TRT’ye hakaret içeren sözlerinden” ötürü yayıncı kuruluşa idari para cezası yaptırımı uygulandı.

RTÜK ayrıyeten, “8. Gün” programını da inceleyerek “Manisa Büyükşehir Belediyesi Lideri Cengiz Ergün hakkındaki temelsiz iddialar” nedeniyle TR 35 kanalına yaptırım uyguladı.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Giriş Yap

Uygulamayı Yükle

Uygulamamızı yükleyerek içeriklerimize daha hızlı ve kolay erişim sağlayabilirsiniz.

Giriş Yap

Haxgala ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin